mY L0vErS..

Sunday, October 10

Yang Terindah....~



Mungkin warkah ini sekadar tatapan si peminjam mata.. namun, tak kesampaian pada empunya hati dan pemilik warkah ini.. tak mengapalah.. cukuplah sekadar aku meyakini, diriku begitu kuat dengan harapan dan kesungguhan doaku pada Ilahi.. Tiada lagi yang kuharapkan, melainkan kesungguhan itu.. tanpa bicara pada skrin, cukuplah antara kita, bicara sufi.. kalam Ilahi sebagai pemujuk hati.. cuma doa dan harapan sebagai sandaran..

Sekadar ucapan terima kasih dari hati tulus ikhlas.. sejauh mana aku ikhlas dengan kata-kata ini, hanya Dia yang mengetahui.. jemari hanya laju mencoret.. hati hanya pantas membaca.. akal ligat membuahkan kata-kata.. akhirnya, tercoretlah WARKAH ini.. bukan warkah cinta, atau apa.. sekadar penghargaan atas pengorbanan.. pengorbanan atas segala galanya..pengorbanan di atas apa yang kau lakukan sepanjang ukhwah yang terjalin sesama kita...Andai kau tahu apa yg ku rasakan sekarang... jauh sekali ingin ku buang ukhwah antara kita.. namun, aku perlu berbuat begitu..demi kebaikan kita..ketahuilah aku sudah tidak berdaya untuk memberikan yg terbaik untukmu..aku sudah tidak mampu memberikan cahaya dan keindahan seperti dulu..maafkan aku, andai kekasaranku jelas dan nyata.. ketegasanku begitu ketara.. maafkan aku.. bukan niatku, hanya membuang jauh angan-angan karut dan palsu yang bakal menggoncang imanku..

Kadang-kadang..aku lemah tak berdaya.. imanku kadang-kadang hanya nyawa-nyawa ikan..paras kritikal.. aku perlukan rawatan hati.. namun, dalam keadaan aku sesak nafas, bicara dan kalimah Ilahi itu memujukku.. menarikku dengan hidayahNya.. subhanallah..indahnya.. kadang-kadang, nafsuku melebihi segalanya..indahnya melihat cinta dunia....indahnya.. andai dapat kau merasai betapa hatiku perit menahan dugaan yg diberikan olehNYA.. ya, sungguh! perit..!! namun inilah pengorbanan yg harus ku lakukan.... kuyakin bicara Ilahi..tersurat, tersirat jelas..

Sesungguhnya aku lemah dalam ayat-ayat milik manusia.. rimas aku dengan gelagat manusia.. namun, kadang-kadang..aku terjerat.. bisikan nafsu melebihi imanku yang senipis cuma.. air mata mencurah jatuh membasahi pipi, tak dapat kubendung hakikat fitrah Pencipta.. lemahnya aku!!Namun aku harus bangkit untuk mencari kekuatan..kekuatan yg hanya secebis cuma..mengharap agar kekuatan itu sedikit sebanyak mampu membuatkan kehidupan aku kembali ceria..

Kupohon.. dikuatkan hati kecil ini.. diteguhkan prinsip dan pendirianku.. dijauhkan dari terleka dan teralpa dengan bisikan hawa nafsu dan syaitan laknatullah.. bimbang hati kotor dek zina hati yang menular.. bimbang!! bimbang!! aku tak sekuat mana untuk bertahan..

Namun,berbekalkan kesabaran,ketabahan dan senyuman,banyak mengajar aku erti kehidupan sebenar....syukur.. moga setiap khalayan yang menjelma segera dihilangkan..ya Allah, didiklah hatiku.. pautlah aku kembali dengan rahmat kasihMu.. aku ingin dikasihi, ingin mengasihiMu.. bantulah aku ya Allah… moga suatu hari nanti akan ada sinar kebahagiaan buat diriku..sesungguhnya Tuhan..ak hambaMu yang lemah........-Ameen..


1 comment:

Anonymous said...

salam,

banyakkan bersabar.....yup
senyum selalu....

Related Posts with Thumbnails